Διάλεξη - Διδασκαλία

Προετοιμασία μαθητών στα Μαθηματικά για τις πανελλήνιες εξετάσεις

Το 1ο  Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος» στα πλαίσια της καλύτερης προετοιμασίας των μαθητών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις διοργανώνει διάλεξη ?διδασκαλία των σχολικών συμβούλων κ. Ανδρέα Πούλου (Ανατολικής Θεσσαλονίκης) και κ. Ιωάννη Θωμαΐδη (νομού Κιλκίς) με θέματα τα

ακόλουθα:

  •  Παρατηρήσεις από τα γραπτά μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις για τα Μαθηματικά (Ανδρέας Πούλος)
  • Απροσδόκητα μαθηματικά λάθη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις  (Ιωάννης Θωμαΐδης)

Η διάλεξη απευθύνεται στους μαθητές της Γ Λυκείου (Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης) του σχολείου μας και πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Τρίτη 29 Απριλίου 2014 στις 09:00 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΠΠΓΕΛ (Κλεάνθους 30). Η εκδήλωση είναι ανοιχτή σε καθηγητές Μαθηματικών της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Παρακαλούνται οι κ.κ Διευθυντές/ντριες να ενημερώσουν τις/τους εκπ/κούς του κλάδου ΠΕ03.

Περίληψη των Διαλέξεων
Α. Πούλου: Παρατηρήσεις από την εμπειρία που έχει αποκομίσει για περισσότερα από 16 χρόνια ως διορθωτής, αναβαθμολογητής και ως επόπτης-συντονιστής του μαθήματος των Μαθηματικών Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, αλλά Μαθηματικών Γενικής παιδείας από το 52ο Βαθμολογικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι ένα από τα μεγαλύτερα βαθμολογικά κέντρα εξετάσεων στη χώρα μας. Επίσης, θα αφορά και παρατηρήσεις από την εξέταση φυσικώς αδυνάτων στο ίδιο βαθμολογικό Κέντρο για το μάθημα των Μαθηματικών.
Ι.Θωμαΐδη: Κατά τη διόρθωση των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρατηρείται κάθε χρόνο το εξής φαινόμενο: Στα περισσότερα θέματα ελάχιστοι μαθητές δίνουν την ίδια λύση με εκείνη που στέλνει στα Βαθμολογικά Κέντρα η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (Κ.Ε.Ε.). Συνήθως οι μαθητές επινοούν διαφορετικές λύσεις που αρκετές φορές στηρίζονται σε ευφυείς ιδέες, αλλά τις περισσότερες υποκρύπτουν απροσδόκητα και καταστροφικά λάθη. Στη διδασκαλία ? διάλεξη θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα, η μελέτη των οποίων έχει δείξει ότι τα περισσότερα λάθη αυτού του είδους δεν οφείλονται σε άγνοια της ύλης που διδάσκεται στην Γ΄ Λυκείου, αλλά κυρίως σε μαθηματικές έννοιες, μεθόδους και τεχνικές που δεν έχουν κατανοηθεί επαρκώς στις προηγούμενες τάξεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ο αλγεβρικός λογισμός, η διάκριση μεταβλητών και παραμέτρων και η διαδικασία της απόδειξη.