Webinar για τα λάθη στις πανελλαδικές εξετάσεις
1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος

Σήμερα στις 23.04.2020 και ώρες 1000-1330 πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο σεμινάριο για τα λάθη των μαθητών στις Πανελλαδικές στο μάθημα των μαθηματικών.

Θέμα του Σεμιναρίου: Έννοιες κλειδιά για τη μελέτη των Μαθηματικών όπως ΟΡΙΣΜΟΣ - ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ - ΘΕΩΡΗΜΑ - ΑΠΟΔΕΙΞΗ - ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ. Πόσο καλά τις γνωρίζουμε;

Λόγω του COVID-19 το σεμινάριο έγινε μέσω της πλατφόρμας WebEx και το παρακολούθησαν οι μαθητές μας του Θετικού και του Οικονομικού Προσανατολισμού. Καλεσμένος μας ο Δρ. Ιωάννης Θωμαΐδης, τέως Σχολικός Σύμβουλος και με μεγάλη εμπειρία σε Βαθμολογικά Κέντρα. Το σεμινάριο διοργάνωσαν οι καθηγήτριες μαθηματικών του σχολείου Χ. Μιχαηλίδου και Α. Γραμματικοπούλου.

Περίληψη: Η αξιολόγηση των γραπτών στα βαθμολογικά κέντρα των πανελλαδικών εξετάσεων δείχνει ότι οι μαθητές έχουν συγκεχυμένες αντιλήψεις για ορισμένες πολύ βασικές έννοιες από όλο το φάσμα της διδακτέας ύλης Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στο σεμινάριο θα εξετάσουμε αρχικά ορισμένα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στα οποία εκδηλώθηκαν μαζικά αυτές οι αντιλήψεις και προκάλεσαν πολύ χαμηλές επιδόσεις των υποψηφίων. Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε δραστηριότητες με ασκήσεις και προβλήματα από τη διδακτέα ύλη οι οποίες αναδεικνύουν τις παρανοήσεις για τις συγκεκριμένες έννοιες, αλλά και τρόπους διδακτικής διαχείρισης αυτών των δραστηριοτήτων που μπορούν να συμβάλουν ώστε να αποκτήσουν οι μαθητές μια βαθύτερη κατανόηση αυτών των εννοιών.

Λίγα λόγια για τον ομιλητή
Ο Γιάννης Θωμαΐδης είναι πτυχιούχος και διδάκτορας του τμήματος Μαθηματικών του Α.Π.Θ. Έχει διδάξει Μαθηματικά για περισσότερα από 40 χρόνια, αρχικά στην ιδιωτική (φροντιστηριακή) και για μία 35ετία στη δημόσια εκπαίδευση. Διετέλεσε διευθυντής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και την περίοδο 2007-2018 άσκησε καθήκοντα σχολικού συμβούλου στη Θεσσαλονίκη και το Κιλκίς. Έχει επίσης διδάξει Μαθηματικά και Διδακτική των Μαθηματικών στο τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Από το 2012 διδάσκει το μεταπτυχιακό μάθημα Αξιοποίηση της Ιστορίας των Μαθηματικών στη Διδακτική τους στο τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Εργασίες του έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και είναι συγγραφέας 8 βιβλίων.