Ημερίδες - Συνέδρια

3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας
«Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο»
Ξάνθη 18-19 Μαρτίου 2017

Φωτογραφίες

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του 3ου Πανελληνίου Μαθητικού Συνεδρίου «Η Θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» που διοργάνωσε το σχολείο μας στην Ξάνθη στις 18-19 Μαρτίου 2017. Στο Συνέδριο συμμετείχαν 850 περίπου μαθητές από 50 σχολεία από όλη την Ελλάδα (τη Θράκη, τη Μακεδονία, την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, τη Στερεά Ελλάδα, την Αττική, την Πελοπόννησο, τα νησιά του Ιουνίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα), οι οποίοι με την επίβλεψη των καθηγητών τους εκπόνησαν και παρουσίασαν συνολικά 110 εργασίες για ποικίλα θέματα που σχετίζονται με τη σχέση της Θεολογίας με την Ορθόδοξη Παράδοση και Ζωή, την Κοινωνία, την Επιστήμη και την Τέχνη. Όπως και τις άλλες χρονιές, έτσι και φέτος οι εργασίες των παιδιών παρουσίασαν εξαιρετική πρωτοτυπία, δημιουργικότητα και φαντασία, που απέδειξε και πάλι ότι η Θεολογία και το Ορθόδοξο βίωμα μπορούν να εμπνεύσουν τους μαθητές…

3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Θεολογίας
«Η θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» 

Το 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο «Η θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» είναι μία καινοτόμος δράση που υλοποιείται από το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», με στόχο να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν θεολογικά ζητήματα, να αναζητήσουν ήθη και έθιμα συνυφασμένα με τη θρησκεία τους, να μελετήσουν θέματα που άπτονται της επιστήμης, αλλά και της θρησκείας και να πάρουν θέση απέναντι σε κοινωνικά και άλλα προβλήματα της σύγχρονης εποχής εξετάζοντάς τα και υπό το πρίσμα της χριστιανικής ηθικής.

 

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί φέτος στην Ξάνθη στις 18-19 Μαρτίου 2017.

 

Το Συνέδριο είναι εγκεκριμένο από την ΔΕΠΠΣ (Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, αρ. έγκρ. 628/ΔΕΠΠΣ/20-12-2016) και το ΥΠ.Π.Ε.Θ. (Φ15.1/13089/Δ2/26-1-2017), τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ξάνθης και Περιθεωρίου και της ΔΕΠΠΣ και υποστηρίζεται οργανωτικά από το ΙΘΤΠ (Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Πολιτισμού).

ΣΥΜMΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΤΟ 5ο ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
ACSTAC 2016

Το σχολείο, πιστό στην παράδοση που δημιούργησε ήδη από το 2011, συμμετείχε και φέτος στο 5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας, που διοργάνωσε το Κολέγιο Ανατόλια στις εγκαταστάσεις του, στις 4-5-6 Μαρτίου 2016. Παρουσιάστηκαν 6 αξιόλογες εργασίες που  απέσπασαν τα συγχαρητήρια των διοργανωτών, οι τρείς από τις οποίες βραβεύθηκαν.

Αναλυτικά οι εργασίες που παρουσιάστηκαν ήταν οι:

1)  «Βιοτρομοκρατία, η Σύγχρονη Απειλή»  Σαββίδου Φιλιώ, Παπαστεργίου Ελευθερία. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Γρηγοριάδου Κυριακή, MSc, Βιολόγος.

2) «Μηχανές: Ένα Σύντομο Ταξίδι από τον Ήρωνα μέχρι τη Rosetta» Κουτσικάκης Κων/νος, Μυλωνάς Αλέξανδρος, Παγουλάτος Διαμαντής. Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Σταύρος Παπαδόπουλος, Φυσικός.

3) «Ξέρουν Μαθηματικά οι Simsons;» Σιαμαντά Μαρία, Φεντανίδου Ζωγραφούλα. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικός. Βραβείο Καλύτερα Τεκμηριωμένης Εργασίας.

4) «Μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες, Γεωδαισιακές Καμπύλες και Μορφοκλασματικά Σύνολα» Ρέβης Κωνσταντίνος-Ραφαήλ. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Μιχαηλίδου Χριστίνα, Μαθηματικός. Βραβείο Καλύτερης Συνολικά Εργασίας στα Μαθηματικά.

5) «Αμυγδαλή: Ο Άγνωστος Χειριστής των Συναισθημάτων» Τσάκωνα Δέσποινα, Τζιβρή Ξένια. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:  Γρηγοριάδου Κυριακή, MSc, Βιολόγος .

6) «Η Γνώση της Ανατομίας και η Συμβολή της στην Ανάπτυξη της Ιατρικής στην Αρχαία Αίγυπτο» Κασσερόπουλος Γρηγόρης, Δημητρακάκη Άννα. Επιβλέπουσα Καθηγήτρια : Δρ. Γκράτζιου Βασιλική, Φιλόλογος. Βραβείο Καλύτερα Τεκμηριωμένης Εργασίας.

«Υγιεινή και καλλωπισμός, ιατρική και ανατομία στην Αρχαία Αίγυπτο»
5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 ο μαθητής του Ομίλου μας Γρηγόρης Κασσερόπουλος μαζί με τη συμμαθήτριά του Άννα Δημητρακάκη από το Ελληνικό Κολλέγιο παρουσίασαν στο πλαίσιο του Επιστημονικού Μαθητικού Συνεδρίου acstac την εισήγησή τους με θέμα «Υγιεινή και καλλωπισμός, ιατρική και ανατομία στην Αρχαία Αίγυπτο» (επιβλέπουσα καθηγήτρια: Βασιλική Γκράτζιου). Η εργασία τους, η οποία ανήκε στην κατηγορία των διαθεματικών (Ιστορία - Βιολογία), βραβεύτηκε ως η καλύτερα τεκμηριωμένη.

Φωτογραφίες

«Αμυγδαλή»: ο άγνωστος χειριστής των συναισθημάτων.
5ο Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης και Τεχνολογίας - ACSTAC 2016

Βιβλιογραφική Επισκόπηση

Τσάκωνα Δέσποινα1, Τζιβρή Ξένια2
1,21ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»,

Γρηγοριάδου Κυριακή
Msc Βιολόγος, 1ο  Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Περίληψη

Η αμυγδαλή του εγκεφάλου είναι ένα σύμπλεγμα αλληλοσυνδεόμενων ομοειδών δομών σε σχήμα αμυγδάλου, τοποθετημένο πάνω από το εγκεφαλικό στέλεχος κοντά στη βάση του μεταιχμιακού δακτυλίου. Ο κάθε άνθρωπος διαθέτει δύο αμυγδαλές, οι οποίες είναι  εγκατεστημένες στις δύο πλευρές του εγκεφάλου και συνεργάζονται στενά με τον ιππόκαμπο. Αυτές οι μεταιχμιακές δομές επιτελούν ίσως το μεγαλύτερο μέρος της μαθησιακής και μνημονικής δραστηριότητας του εγκεφάλου. Ειδικότερα, η αμυγδαλή εξειδικεύεται στα συναισθηματικά ζητήματα, όπως στη διαχείριση του φόβου και του άγχους, αφού αποτελεί αποθήκη συναισθηματικής-συγκινησιακής μνήμης. Επιπλέον, είναι ζωτική η συμβολή της από εξελικτικής άποψης, διότι οι ακαριαίες αντιδράσεις που πυροδοτεί είναι απαραίτητες για την επιβίωση του ανθρώπου. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης μάλιστα, η αμυγδαλή είναι που καθοδηγεί το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου εγκεφάλου. Η λειτουργία της εξηγεί ερωτήματα που αποσχολούν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, για παράδειγμα δίνει απάντηση στο ερώτημα γιατί το συναίσθημα υπερισχύει της λογικής.

Διαβάστε την εργασία

Υποκατηγορίες

Πρόσθετες πληροφορίες