Erasmus+

Job Shadowing

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ
«BETA CAE
»

ERASMUS+ KA2, «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

Την Παρασκευή, 14/12/2018, δεκαέξι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄Λυκείου Θετικού Προσανατολισμού του σχολείου μας (με κατεύθυνση τις Πολυτεχνικές Σχολές), ανἀμεσα στους οποίους και κάποια μέλη της ομάδας «F1 In Schools», με συνοδούς τους εκπαιδευτικούς του σχολείου Παπαδόπουλο Σταύρο, φυσικό, και Μεμετζίδη Γεώργιο, χημικό, επισκέφτηκαν την εταιρία παραγωγής λογισμκού προσομοιώσεων Beta Cae στο  Σχολάρι Θεσσαλονίκης. Εκεί μαθητές και εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στους χώρους της εταιρίας, παρακολούθησαν διάλεξη-ενημέρωση πάνω στα νέα καινοτόμα προϊόντα της και γευμάτισαν στο εστιατόριο των εγκαταστάσεων με ευγενική χορηγεία της εταιρίας.

Γιορτή Χριστουγέννων
Σχολ. Έτος 2018-2019

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

CHRISTMAS SCHOOL FEST 2018
DEDICATED TO REFUGEES

Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”

Το Πρόγραμμα: Εξώφυλο, Μέσα

Το πρωί της Παρασκευής, 21/12/2018, πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, που εφέτος ήταν αφιερωμἐνη στους Πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, μαθητές και μαθήτριες από το μάθημα επιλογής «Στοιχεία Θεατρολογίας» παρουσίασαν θεατρική παράσταση, με τίτλο «Η φυγή στην Αίγυπτο», η οποία συνέδεε τον διωγμό και τη φυγή του νεογέννητου Χριστού στην Αίγυπτο με τη μοίρα των διωγμένων από τον τόπο τους και των προσφύγων. 

Η Γιορτή μας

Στο πλαίσιο της γιορτής και ενόψει των Χριστουγέννων, οι μαθητικές κοινότητες του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» συγκέντρωσαν είδη διατροφής και βρεφικά είδη για ξενώνες της ΜΚΟ «Άρσις».

Erasmus+ KA2 «My involvement as a European with refugee children» 
ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 3ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 

DISSEMINATION
OF THE 3nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT 

Read the article in English           Φωτογραφίες - Photos

Την Πέμπτη 18/10/ 2018, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, και την Τρίτη 27/11/2018, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, πραγματοποιήθηκε σε δύο τμήματα του σχολείου αντίστοιχα η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Karlovac της Κροατίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 My involvement as a European with refugee children”. Η διάχυση έγινε από τους ίδιους τους μαθητές/-τριες που ταξίδεψαν στην Κροατία και αφορούσε την τρίτη ενότητα της επιμόρφωσης που οι ίδιοι παρακολούθησαν από τις 25/9/2018 μέχρι τις 27/9/2018 στο Karlovac με τίτλο «Intercultural soft skills».

4η διασχολική συνάντηση στη Στοκχόλμη της Σουηδίας
ERASMUS+ KA2: «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

Φωτογραφίες  Photos

Το διάστημα 3/12/2018-8/12/2018 το σχολείο μας συμμετείχε στη 4η διασχολική συνάντηση ανταλλαγής μαθητών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+KA2 “Ιnventions and innovators-Our heritage and our future”, που έλαβε χώρα στη Στοκχόλμη της Σουηδίας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από Κροατία, Γερμανία, Πολωνία, Σουηδία και Ελλάδα.

Τη  Δευτέρα 3/12 φθάσαμε απόγευμα στη Στοκχόλμη μετά ένα καλό ταξίδι μέσω Κων/πολης, όπου μας υποδέχθηκαν οι συνάδελφοι και οι μαθητές του σχολείου Bromma Gymnasium. To βράδυ όλοι οι συμμετέχοντες παρέστησαν σε δείπνο γνωριμίας στο παλιό ιστορικό κέντρο της πόλης.

Την  Τρίτη 4/12 το πρωϊ έγινε η πρώτη συνάντηση όλων των μαθητών του προγράμματος στο σχολείο υποδοχής, το Bromma Gymnasium, όπου οι Σουηδοί μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με την εφαρμογή καινοτόμων ιδεών στη πράξη (ίδρυση εικονικής εταιρίας) το οποίο ήταν και το θέμα της  συνάντησης της Στοκχόλμης. Κατόπιν επισκεφθήκαμε το Μουσείο Nobel όπου έγινε μια πολύ καλή ενημέρωση για την ιστορία του ομώνυμου βραβείου και είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε επιστημονικές ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο και ιστορίες ανθρώπων που τιμήθηκαν με το βραβείο Nobel. To απόγευμα γυρίσαμε στο σχολείο όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε δαστηριότητες δημιουργίας ομάδων –ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, ενώ οι συνοδοί-καθηγητές συζητήσαμε την εξέλιξη του προγράμματος και τις προσεχείς συναντήσεις.

3η διασχολική συνάντηση στο Ζάγκρεπ της Κροατίας
ERASMUS+ KA2: «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

3rd inner-school meeting in Zagreb, Croatia
ERASMUS+ KA2: «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

Φωτογραφίες  Photos

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η 3η διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 “INVENTORS AND INNOVATORS – OUR HERITAGE AND OUR FUTURE” η οποία υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα 1/10/2018 – 6/10/2018 στο Ζάγκεμπ (Zagerb) της Κροατίας. Έλαβαν μέρος μαζί με το δικό μας συνολικά πέντε σχολεία από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης, την Κροατία, την Σουηδία, την Γερμανία και την Πολωνία.

3η διασχολική συνάντηση στο Karlovac της Κροατίας
Προγράμμα Erasmus+ KA2 : "My involvement as a European with refugee children”
3rd inner-school meeting in Karlovac, Croatia
Erasmus+ KA2 program : "My involvement as a European with refugee children"

Φωτογραφίες - Photos

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε, μετά από τη συνάντηση της Θεσσαλονίκης και του Château-Thierry την προηγούμενη σχολική χρονιά, και η 3η διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children”, η οποία έλαβε χώρα στο Karlovac της Κροατίας, κατά το διάστημα 23/9/2018-29/9/2018.

«ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ»
ERASMUS+ KA2, «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

Φωτογραφίες

Την Δευτέρα, 17/09/2018, παραγματοποιήθηκε στο 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» εκδήλωση για τις Νέες Τεχνολογίες και την Καινοτομία. Συγκεκριμένα, ο Δρ. Κώστας Τζερράς, Επιστήμονας Πληροφορικής / Μηχανικός Λογισμικού, Προϊστάμενος Υπηρεσιών και Διασφάλισης Ποιότητας στην εταιρεία UTRA4 Advanced Information Systems (www.ultra4.eu), μίλησε στους μαθητές/-τριες με θέμα «Το επάγγελμα του Επιστήμονα Πληροφορικής/Καινοτομία στην Πληροφορική τον 21ο αιώνα». Βασικοί άξονες της παρουσίασης του κ. Τζερρά ήταν : Ανάλυση, Αλγόριθμοι και Προγραμματισμός, το Γνωστικό αντικείμενο της επιστήμης των υπολογιστών (Πληροφορική), το Ιστορικό της εξέλιξης της επιστήμης των υπολογιστών, η εταιρεία ULTRA4 Advanced Information Systems: Καινοτόμο Λογισμικό Made in Greece, Καινοτομία και εφευρετικότητα στην Πληροφορική τον 21ο αιώνα και Κλάδοι της Πληροφορικής. Μετά την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, ο κ. Τζερράς μίλησε με μαθητές του σχολείου και έλυσε απορίες τους πάνω στα συγκεκριμένα θέματα, αλλά και πάνω στις συνθήκες και ευκαιρίες εργασίας ενός Επιστήμονα της Πληροφορικής στις μέρες μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τζερρά για την πολύτιμη συμβολή του στην εκδήλωση, η οποία εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Inventors and Innovators: our Heritage and our Future” και στο πλαίσιο της οποίας εκτέθηκαν, επίσης, στο κοινό οι αφίσες που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας κατά τον πρώτο χρόνο εκπόνησης του συγκεκριμένου προγράμματος.

EVENT ABOUT NEW TECHNOLOGIES AND INNOVATION IN THE FRAMEWORK OF THE EUROPEAN PROGRAM ERASMUS + KA2

On Monday, 17/09/2018, an event about New Technologies and Innovation was held at the 1st Experimental High School of Thessaloniki “Manolis Andronikos”. In particular, Dr. Kostas Tzeras, Informatics Scientist / Software Engineer, Head of Services and Quality Assurance at UTRA4 Advanced Information Systems (www.ultra4.eu), spoke to students on the subject "The profession of Informatics Scientist / Innovation in Information Technology in the 21st Century". The main topics of Mr. Tzerra's presentation were: Analysis, Algorithms and Programming, The subject of Computer Science, Computer Science History, ULTRA4 Advanced Information Systems: Innovative Software Made in Greece, Innovation and Inventiveness in Information Technology in the 21st Century and Information Technology Sectors. After his highly interesting presentation, Mr. Tzeras spoke to schoolchildren and answered to their questions on these specific issues, but also on the conditions and employment opportunities of an Informatics Scientist nowadays.

«Τρισδιάστατη εκτύπωση & Δημιουργική Ρομποτική»
με ανοιχτό λογισμικό και υλικό στο Τμήμα Φυσικής του Α.Π.Θ.

ERASMUS+ KA2, «INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE»

Την Τρίτη, 4/9/2018, από τις 9.30 π.μ. έως τη 1.30 μ.μ., πέντε εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν τις εργασίες της πρώτης ημέρας του διήμερου σεμιναρίου που διοργάνωσε ο υπεύθυνος του Εργαστηρίου Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. και πρόεδρος του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου μας κ. Χαρίτων Πολάτογλου, με τίτλο «Τρισδιάστατη εκτύπωση και Δημιουργική Ρομποτική με ανοιχτό λογισμικό και υλικό». Οι εργασίες της πρώτης ημέρας, που έλαβαν χώρα σε εργαστήριο πληροφορικής του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., αφορούσαν την ιστορία, τη σημασία και τις νεότερες εξελίξεις στον χώρο της τρισδιάστατης εκτύπωσης, ενώ έγινε και μια πρώτη παρουσίαση του σχεδιαστικού προγράμματος Tinkercad και εξἀσκηση πάνω σε αυτό στους υπολογιστές. Τις εργασίες της δεύτερης ημέρας σχετικά με την ρομποτική παρακολούθησε ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου κ. Ζήκου. Τα αποτελέσατα της επιμόρφωσης και των δύο ημερών θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ «Inventors and Innovators: Our Heritage and Our Future”.

Φωτογραφίες

Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus+ KA2
1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος»

Με τη λήξη του σχολικού έτους 2017-2018 λήγει και η πρώτη από τις δύο χρονιές εκπόνησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ KA2 στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος».

Το πρώτο από αυτά, με τον τίτλο “My involvement as a European with refugee children” στόχο έχει την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας πάνω στο προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Κροατία), με σχολεία των οποίων συνεργαζόμαστε. Ευρύτερο σκοπό, βέβαια, αποτελεί η καλλιέργεια της ανεκτικότητας και της διαπολιτισμικής συνείδησης μέσα από στοχευμένες δράσεις. Έτσι στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος:

  1. Πραγματοποιήθηκαν –μετά την πρώτη συνάντηση των καθηγητών-συντονιστών στο Kamenz της Γερμανίας- δύο διασχολικές συναντήσεις ανταλλαγής μαθητών μικρής διάρκειας, μία στη Θεσσαλονίκη (10-16/12/2017) και μία στο Chateau-Tierry της Γαλλίας (18-24/3/2018). Και στις δύο συναντήσεις, εκτός από εκπαιδευτικές επισκέψεις και ξεναγήσεις που αποσκοπούσαν στην προσέγγιση της «ξένης» κουλτούρας και Ιστορίας, πραγματοποιήθηκε τριήμερη διαπολιτισμική εκπαίδευση από εξειδικευμένο φορέα. Στη συνέχεια, οι έξι μαθητές/-τριες που πήραν μέρος σε καθεμιά από αυτές οργάνωσαν δίωρες επιμορφώσεις για πολυπληθείς ομάδες συμμαθητών τους, μεταφέροντας ένα κομμάτι της γνώσης και της εμπειρίας τους στη σχολική κοινότητα.
  2. Στις 2/10/2017 έξι ασυνόδευτοι νεαροί πρόσφυγες από τον ξενώνα της ΜΚΟ «Praxis» επισκέφθηκαν το σχολείο μας και συμμετείχαν σε τουρνουά καλαθοσφαίρισης στο πλαίσιο της 4ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που εφέτος είχε τον τίτλο «ΧαράΖΩ το Μέλλον» .
«Δημιουργική Ρομποτική με Ανοιχτό Λογισμικό και Υλικό»
Α.Π.Θ.

Με έξι μαθητές συμμετείχε το σχολείο μας στην εκδήλωση με τίτλο «Δημιουργική Ρομποτική με Ανοιχτό Λογισμικό και Υλικό», που διοργάνωσε στις 18 και 19 Ιουνίου 2018 το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. με υπεύθυνο τον κ. Χαρίτωνα Πολάτογλου, Καθηγητή Τμήματος Φυσικής στο συγκεκριμένο Τμήμα και Πρόεδρο του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου μας.

Το σχολείο μας στο «Α.Π.Θ. την Κυριακή»
Παρακολούθηση προγράμματος με στόχο την καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης

Φωτογραφίες

Την Κυριακή 20/5/2018 ομάδα δώδεκα μαθητών/-τριών του σχολείου μας μαζί με την φιλόλογο Γρηγοριάδου Αναστασία επισκέφτηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου και συμμετείχαν στο εργαστήριο «Πολυγλωσσικά και Πολυπολιτισμικά Παιχνίδια», που διοργάνωσε το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας  στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Α.Π.Θ. την Κυριακή». Το εργαστήριο, διάρκειας 90 λεπτών, με επιστημονική υπεύθυνη την κα Βάλια Μουσούρη, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος,  και συντονίστριες εκπαιδευτικούς- μἐλη της ομάδας «Pluralités», είχε ως κεντρικό άξονα τα γλωσσικά δάνεια από την ελληνική προς άλλες γλώσσες και αντίστροφα και στόχο να ενισχύσει την αίσθηση της κοινότητας μέσα από τη διαφορετικότητα.  Ευχαριστούμε την κα Μουσούρη και τις εκπαιδευτικούς της ομάδας για την ζεστή φιλοξενία και το ευχάριστα εποικοδομητικό πρόγραμμα που μας πρόσφεραν.

2Η ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+ KA2
“INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE”
ΣΤΟ
ΖΑΓΚΡΕΠ ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ

Φωτογραφίες

Μετά από την πρώτη διασχολική συνάντηση του προγράμματος στο Freiburg της Γερμανίας (19-24/03/2018), πραγματοποιήθηκε μια ακόμη διασχολική συνάντηση στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας από 7 μέχρι 10/5/2018 με ανταλλαγή ομάδων μαθητών μικρής διάρκειας (Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 Inventors and Innovtors: our heritage and our future”. Μαθητές και μαθήτριες τριών εκ των πέντε σχολείων της σύμπραξης (από την Κροατία, την Πολωνία, και την Ελλάδα), συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, συναντήθηκαν στο Ζάγκρεπ, σε μια εκτός αρχικού προγραμματισμού συνάντηση, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους μαθητές/-τριες να γνωριστούν, να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία και να εμβαθύνουν στο θέμα της καινοτομίας.

ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 2
ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Την Τρίτη 15/5, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, πραγματοποιήθηκε η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Chateau-Tierry της Γαλλίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”. Μετά την πρώτη διασχολική συνάντηση της Θεσσαλονίκης, που αφορούσε την κουλτούρα καθεμιάς από τις συμμετέχουσες χώρες και τη σύγκρισή τους (Τίτλος ενότητας: «Our own culture/ Comparison of cultures»), το θέμα της δεύτερης διασχολικής συνάντησης, καθώς και της ενότητας που αποτέλεσε αντικείμενο της επιμόρφωσης, ήταν η διαπολιτισμική επικοινωνία (τίτλος της ενότητας:“Intercultural communication”). Από το πλούσιο επιμορφωτικό υλικό των τριών ημερών επιμόρφωσης οι μαθητές μας επέλεξαν δύο παιχνίδια, το «Οδηγός ταξί-επιβάτης” και το «Παιχνίδι με τις καρέκλες» (ακολουθεί περιγραφή τους στο αγγλικό κείμενο), που στόχο είχαν να τονίσουν τους αναγκαίους όρους μιας επιτυχούς επικοινωνίας και την αναγκαιότητα της συνεργασίας για την εκπλήρωση των στόχων ενός ατόμου ή μιας ομάδας. Μετά την πραγματοποίηση των παιχνιδιών ακολούθησε παρουσίαση της επιμόρφωσης στη Γαλλίας συνολικά και συζήτηση πάνω στα αίτια επιτυχίας ή αποτυχίας των στόχων των δυο παιχνιδιών, της επιτυχίας ή αποτυχίας, τελικά, κάθε επικοινωνίας. Η διάχυση έγινε σε είκοσι πέντε μαθητές/-τριες του σχολείου.

Φωτογραφίες από τη διάχυση μπορείτε να δείτε εδώ:

 

Παρουσίαση πολιτιστικού προγράμματος Erasmus+
«Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....»

Παρουσιάστηκε σήμερα Τετάρτη 25/4/18 το πολιτιστικό μας πρόγραμμα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών προγραμμάτων, στο Πολιτιστικό κέντρο της Τούμπας.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος...», στη διάρκεια της παρουσίασης απαγγέλθηκαν ποιήματα με αντιρατσιστικό περιεχόμενο και αποσπάσματα από την θεατρική παράσταση «Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά. Τα αποσπάσματα πλαισιώθηκαν από αγγλικούς υπότιτλους, καθώς αποτελούν κομμάτι της παρουσίασης του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ που έγινε στο Chateau Thierry  της Γαλλίας.

Ευχαριστούμε τους μαθητές της Β΄τάξης που βοήθησαν στην υλοποίηση αυτής της δράσης.

Για να πάρετε το βίντεο πατήστε εδώ

2nd interscholastic meeting
in the context of the Erasmus+ program

"My involvement as a European with refugee children"


This meeting took place between 18/3/2018 and 24/3/2018 and was the second interscholastic meeting in the context of "Short-term exchanges of groups of pupils" at Chateau Thierry, France. The missions of Greece, Germany and Croatia were composed of six students each, and the accompanying teachers. The "foreign" students were hosted by French students of the Lycee Jean de la Fontaine and their families.

On the first day of the meeting, the students presented the material and the activities they implemented during the period that started after the first meeting in Thessaloniki which took place in the beginning of December, and before they travelled to France. More specifically, the students presented the diffusion activities by which they were trained, and which were used by their fellow students who turned themselves into trainees after their own initial training in Thessaloniki by the “Intercultur” representatives and trainers during the first meeting in Thessaloniki. They also presented extracts from a theatrical play by the Greek cartoonist and writer Arkas with English subtitles. Furthermore, they presented several of the supportive activities that our school implemented with the purpose of sensitizing our students in the issue of antiracist education. After our presentations we were shown around the school premises, as well as some of the major sites and monuments of Chateau Thierry.

 

During the following three days, the students participated in the second cycle of training by Intercultur. During the evenings they attended the cultural events and games that had been set for all participants.

On the last day of our stay in France, we visited Paris and the main sites of the city. In spite of the biting cold, we enjoyed our visit a lot.

We should thank our hosts for organizing this successful meeting. We would also like to thank the six students who participated in it and made us proud of them as accompanying teachers.

Download video

2η διασχολική συνάντηση
στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

My involvement as a European with refugee children

Φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκε από 18/3/2018 έως 24/3/2018 η δεύτερη διασχολική συνάντηση “Short-term exchanges of groups of pupils” στο Chateau Thierry της Γαλλίας. Οι  αποστολές της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κροατίας αποτελούνταν από έξι μαθητές και δυο συνοδούς καθηγητές, οι μαθητές όλων των χωρών φιλοξενήθηκαν από τους Γάλλους μαθητές του Lycée Jean de la Fontaine.

Την πρώτη μέρα της συνάντησης οι μαθητές παρουσίασαν το υλικό και τις δράσεις που υλοποίησαν από την πρώτη συνάντηση της Θεσσαλονίκης που έγινε στις αρχές Δεκέμβρη μέχρι την συνάντηση της Γαλλίας. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν οι δράσεις διάχυσης που πραγματοποίησαν οι μαθητές της Α΄ τάξης, αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Αρκά με αγγλικούς υπότιτλους και όλες οι υποστηρικτικές δράσεις που υλοποίησε το σχολείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα μετανάστευσης και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης. Στην συνέχεια ξεναγηθήκαμε από τους Γάλλους μαθητές στους χώρους και τις υποδομές του σχολείο τους καθώς και σε σημαντικά μνημεία και σημεία της πόλης τους.

 1Η ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+ KA2
“INVENTORS AND INNOVATORS: OUR HERITAGE AND OUR FUTURE”
ΣΤΟ
FREIBURG ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Φωτογραφίες

Μετά από την πρώτη συντονιστική συνάντηση του Ζἀγκρεπ (14-17/11/2017), στην οποία συμμετείχαν μόνο καθηγητές, ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Freiburg της Γερμανίας και η πρώτη συνάντηση ανταλλαγής ομάδων μαθητών μικρής διάρκειας (Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 Inventors and Innovtors: our heritage and our future” (19-24/03/2018). Μαθητές των πέντε σχολείων της σύμπραξης από την Κροατία, τη Σουηδία, την Πολωνία, τη Γερμανία και την Ελλάδας, συνοδευόμενοι από τους καθηγητές τους, αφού γνωρίστηκαν την πρώτη ημέρα με παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες,  παρουσίασαν τις εργασίες τους σχετικά με τη χώρα, την πόλη και το σχολείο τους, αλλά και σχετικά με τους εφευρέτες και τις καινοτομίες του παρελθόντος της χώρας τους. Ταυτόχρονα, πήραν μέρος σε εργαστήρια διαδικτυακής δημιουργίας παρουσιάσεων και κουίζ, ενώ παρακολούθησαν και διάλεξη ειδικού σχετικά με την καινοτομία. Το θέμα της καινοτομίας και της εφευρετικότητας, εξάλλου, υποστηρίχτηκε και από τις πολύ ενδιαφέρουσες επισκέψεις και ξεναγήσεις τόσο στο Μουσείο της Mercentes, στην Στουτγάρδη, όσο και στο παλιό ορυχείο αργύρου στον Μέλανα Δρυμό. 

Θεατρική παράσταση
«Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά

 

Σήμερα Παρασκευή 2 Μαρτίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1 ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι μαθήτριες της Β΄ τάξης παρουσίασαν στην ολομέλεια του σχολείου το θεατρικό έργο του Αρκά «Βιολογικός μετανάστης».

Το ανέβασμα του θεατρικού έργου έγινε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος, «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....» και εντάσσεται στις δράσεις που πλαισιώνουν το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “My involvement as European with Refugee Children”.

Επιλεγμένα κομμάτια του θεατρικού έργου θα πλαισιωθούν με αγγλικούς υπότιτλους και θα παρουσιαστούν στην επόμενη διασχολική συνάντηση Erasmus+ που θα γίνει στο Chateau Thierry στη Γαλλία στις 18/3/2018.

Η επιλογή του έργου έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που σχετίζονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό και τη βία που ασκείται εναντίον ατόμων διαφορετικής καταγωγής, κουλτούρας ή θρησκείας.

Λίγα λόγια για το έργο.

Ένα αριστερό νεφρό, μετά από ένα τροχαίο, μεταμοσχεύεται σε έναν οργανισμό που είναι ήδη σε αιμοκάθαρση. Ενώ ο οργανισμός βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης μετά την εγχείρηση, το ανοσοποιητικό σύστημα προσπαθεί να απομονώσει και να «σκοτώσει» το ξένο νεφρό, στη συνέχεια ......

Την επιμέλεια του έργου είχαν οι καθηγήτριες

Γρηγοριάδου Κυριακή, βιολόγος

Μιχαηλίδου Χριστίνα, μαθηματικός

ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Της
1ΗΣ ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
ERASMUS+ KA2
“MY
INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”


REPORT OF THE DISSEMINATION OF THE
1ST TRAINING SESSION AT “MANOLIS ANDRONIKOS”

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 και την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η διάχυση στο σχολείο μας των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στην 1η διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA2 “ My involvement as a European with refugee children” τον Δεκέμβριο του 2017 στη Θεσσαλονίκη. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης εκπληρώθηκε μέσω μιας παρουσίασης και μιας βιωματικής δραστηριότητας και σε αυτήν ενεπλάκησαν δύο τμήματα μαθητών/-τριών του σχολείου, Α΄και Β΄Λυκείου, συνολικά περίπου σαράντα μαθητές/-τριες.

Η βιωματική δραστηριότητα ονομάζεται "Footlanders vs Handlanders" και στο πλαίσιο αυτής δύο, υποτίθεται, τελείως διαφορετικά ως προς τον πολιτισμό και την κουλτούρα σχολεία συναντιούνται, για να διοργανώσουν ένα πάρτι και να δημιουργήσουν μια αφίσα για αυτό. Πρέπει, λοιπόν, παρά τις διαφορές τους, να επικοινωνήσουν, να συνεννοηθούν και να κατανοήσει η μια ομάδα την κουλτούρα και τις συνήθειες της άλλης, έτσι ώστε να επιτύχουν τον κοινό στόχο. Μια τρίτη ομάδα, των παρατηρητών, καταγράφει τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των άλλων δύο.

Με βάση όσα κατέγραψαν οι παρατηρητές αλλά και τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν από τους μαθητές-διοργανωτές της διάχυσης στους συμμετέχοντες, τόσο η δραστηριότητα "Footlanders vs Handlanders", όσο και η αρχική παρουσίαση της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης στη συνάντηση της Θεσσαλονίκης φάνηκαν πολύ διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες στους συμμετέχοντες, οι οποίοι αναγνώρισαν ότι πρέπει να είναι κανείς ανοιχτός στο διαφορετικό, ανεκτικός και υπομονετικός, όταν έρχεται σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Οι συμμετέχοντες εκτίμησαν, εξάλλου, ότι τα αποτελέσματα σχετικά με την αφίσα που έπρεπε να φτιάξουν θα ήταν καλύτερα, αν είχαν καταφέρει να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.

 

Ομιλία του ομότιμου καθηγητή κ. Γιάννη Σειραδάκη
για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων

Tην Παρασκευή 19.1.2018 ο κ.Γιάννης Σειραδάκης, ομότιμος καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ και διεθνώς αναγνωρισμένος αστροφυσικός, ήρθε στο σχολείο μας και μίλησε στους καθηγητές και στους μαθητές για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ο κ. Σειραδάκης, θεωρείται ένας από τους πλέον ειδικούς για το Μηχανισμό, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, και είναι μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας η οποία πρωτοστάτησε στην πρόσφατη διερεύνηση και αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Στη διάρκεια της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ομιλίας του μας ενημέρωσε σχετικά με το ναυάγιο και τον περίφημο Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Μας μίλησε για τη λειτουργία του, τις επιγραφές του, την τεχνολογική και επιστημονική εξέλιξη, που αποτελούσε προϋπόθεση για τη δημιουργία του, ακόμη και για τα τελευταία πορίσματα της έρευνας. Η ομιλία αυτή εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Inventors and innovators: our heritage and our future”. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να ενημερωθούν οι μαθητές μας για τον πιο εξελιγμένο σωζόμενο μηχανισμό της ελληνικής αρχαιότητας, με τον οποίο ασχολούνται στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας και του Ομίλου Αρχαιολογίας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Βασιλική Γκράτζιου. Επίσης η ομιλία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έρευνας που γίνεται στο Project «Αναζητώντας την καινοτομία» με υπεύθυνους τους καθηγητές κ. Κλαίρη Αχιλλέως και κ. Σταύρο Παπαδόπουλο.

Βίντεο 1 απο 5

 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ LOGO ΓΙΑ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 
“INVENTORS AND INNOVATORS:
OUR HERITAGE AND OUR FUTURE

Με επτά ευρηματικά και καλαίσθητα λογότυπα συμμετείχαν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» στον διαγωνισμό για την ανάδειξη του logo του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “Inventors and innovators: our heritage and our future”. Μετά από ψηφοφορία τριάντα μαθητών και πέντε καθηγητών στο σχολείο μας, το logo της μαθήτριας του Α1 Βασιλικού Γεωργίας αναδείχθηκε ως το επικρατέστερο και εκπροσώπησε το σχολείο μας στην τελική ψηφοφορία ανάμεσα στα πέντα σχολεία της σύμπραξης. Σε αυτή την τελική φάση επικράτησε το logo του Κροατικού σχολείου, το οποίο θα συνοδεύει πλέον κάθε επίσημη δημοσίευση του συγκεκριμένου προγράμματος.

 

 

Λάζαρος Κωνσταντινίδης

 

Μαρία Μιτσοπούλου, Αλεξάνδρα Μαυροπούλου

 

 

 

Γεωργία Βασιλικού

 

Γεωργία Βασιλικού

 

Ηλίας Γογούσης

 

Λαμπρινός Χατζηιωάννου

 

Γιάννης Δρόσσας, Δημήτρης Κουτσικάκης,
Θεανώ Λομπούδη, Αλέξανδρος Νικολάου

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ERASMUS+ KA2
My involvement as a European with refugee children

1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εβδομάδα Erasmus+ στο σχολείο μας (10/12/2017-16/12/2017), κατά την οποία υποδεχτήκαμε δεκαοκτώ μαθητές/-τριες και έξι καθηγητές/-τριες  από τρία διαφορετικά σχολεία (το Gotthold-Ephraim-Lessing Gymnasium του Kamenz της Γερμανίας, το Lycée Jean de la Fontaine, του Château-Thierry της Γαλλίας και το Sumarska i drvodjeljska skola του Karlovac της Κροατίας).

Επιμόρφωση – Ενημέρωση
υλοποίηθηκε από τη ΜΚΟ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»

Στις 19/12/2017 οι εκπαιδευτικοί Κ. Αντικουλάνη ΠΕ01  και Χ. Μιχαηλίδου ΠΕ03, συμμετείχαν ως εκπρόσωποι της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+KA2 “My involvement as a European with refuges” στην επιμόρφωση – ενημέρωση που υλοποίησε η ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα του (NECME) ενός προγράμματος που ασχολείται με τις «Νέες μορφές της ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη στην περίοδο της μετανάστευσης» και μελετά τον αντίκτυπο των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών στις ευρωπαϊκές κοινωνίες  και πραγματοποιείται μέσα από μια ευρύτερη συνεργασία φορέων που δραστηριοποιούνται σε χώρες της Ευρώπης.

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ERASMUS+ ΣΤΟ 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»

Την εβδομάδα 10-16/12/2017 το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» υποδέχεται την πρώτη συνάντηση ανταλλαγής μαθητών (1st Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 «My involvement as a European with refugee children”. Δεκαοκτώ μαθητές, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν από ισάριθμες οικογένειες μαθητών/-τριών του σχολείου μας, και έξι καθηγητές, από τρεις χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία και Κροατία), θα επισκεφθούν το σχολείο μας, προκειμένου να πάρουν μέρος μαζί με Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμική επιμόρφωση αλλά και να γνωρίσουν την πόλη μας, να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία και να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι, εξάλλου, η ενίσχυση της διαπολιτισμικής ευαισθησίας και ανεκτικότητας των μαθητών μας, ώστε να είναι έτοιμοι να υποδεχτούν στις σχολικές τους κοινότητες παιδιά μετανάστες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕ ΔΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που από το 2008 έχει οριστεί η 27η Νοεμβρίου, το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» παρουσίασε δρώμενο αφιερωμένο στα παιδιά πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, η ομάδα του μαθήματος επιλογής Στοιχεία Θεατρολογίας μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια Γρηγοριάδου Αναστασία, φιλόλογο, δραματοποίησαν κείμενο από το βιβλίο «Μονόλογοι από το Αιγαίο, Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων», που εξέδωσαν το 2016 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Η δράση εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”.

Παρέμβαση ΑΡΣΙΣ

Tην Παρασκευή 10/11/2017, και στο χώρο του σχολείου μας, η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων πραγματοποίησε παρέμβαση για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε 19 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου στα πλαίσια της Καμπάνιας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Human Rights Campaign 2017-2018. Η πρόσκληση της ΑΡΣΙΣ εκ μέρους του σχολείου εντάσσεται στις δράσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children", ένας από τους βασικούς στόχους του οποίου είναι η καλλιέργεια της ανεκτικότητας προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες και η ενίσχυση της αποδοχής τους στην ελληνική κοινωνία. .

Φωτογραφίες

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ LOGO ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN»
LOGO CONTEST IN 1ST EXPERIMENTAL HIGH SCHOOL OF THESSALONIKI

Με δημιουργίες υψηλού επιπέδου ανταποκρίθηκαν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» στο κάλεσμα για τη δημιουργία λογοτύπου του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with Refugee Children”. Έτσι, μέχρι τη Δευτέρα, 30/10/2017, οπότε και έληγε η διωρία, είχαν συγκεντρωθεί οκτώ υπέροχα λογότυπα, ατομικές ή ομαδικές δημιουργίες δέκα μαθητών μας και συγκεκριμένα των Αλβανού Αλκμήνης -Λέτσιου Κατερίνας (Α1, ομαδική) , Αντωνιάδου Άννης - Μαυροπούλου Αλεξάνδρας (Α1, ομαδική), Αραμπατζή Αχιλλέα (Β1, ατομική), Γκατζά Βίκυς -Κολύμπαλη Δανάης- Λιόλιου Πέννυς (Α1, ομαδική), Κουτσικάκη Δημήτριου  (Α1, ατομική), Παπαδοπούλου Αλεξάνδρας  (Α2, ατομική) και Χατζηιωάννου Λαμπρινού (Α2, ατομική).  Στη συνέχεια, μετά από ψηφοφορία 22 μαθητών και 8 καθηγητών, αναδείχθηκαν τα τρία πρώτα που θα εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στον διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, ανάμεσα στις δημιουργίες όλων των εταιρικών σχολείων. Πρώτο αναδείχτηκε το logo του μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριου, δεύτερο των μαθητριών Αντωνιάδου Άννης και Μαυροπούλου Αλεξάνδρας και τρίτο των μαθητριών Αλβανού Αλκμήνης και Λέτσιου Κατερίνας. Συγχαρητήρια και στους τρεις πρώτους αλλά και σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη δράση αυτή με προθυμία, κέφι και δημιουργικότητα!

Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στον μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριο, του οποίου το logo αναδείχτηκε μετά από ψηφοφορία όλων των σχολείων της σύμπραξης σε επίσημο logo του προγράμματος.

   

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

1.
Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου

Αλκμήνη Αλβανού - Κατερίνα Λέτσιου 2

2.
Αλκμήνη Αλβανού
Κατερίνα Λέτσιου

Αλβανού Αλκμήνη-Λέτσιου Κατερίνα

3.
Αλβανού Αλκμήνη
Λέτσιου Κατερίνα

Άννη Αντωνιάδου -Αλεξάνδρα Μαυροπούλου-Μαρία Μητσοπούλου

4.
Άννη Αντωνιάδου
Αλεξάνδρα Μαυροπούλου
Μαρία Μητσοπούλου

Αραμπατζής Αχιλλέας

5.
Αραμπατζής Αχιλλέας

Γκατζά Βίκυ-Κολύμπαλη Δανάη- Λιόλιου Πέννυ

6.
Γκατζά Βίκυ
Κολύμπαλη Δανάη
Λιόλιου Πέννυ

Κουτσικάκης Δημήτρης

7.  
Κουτσικάκης Δημήτρης

8.
Λαμπρινός Χατζηιωάννου

 

Α-ΠΟΛ(ε)ΙΣ

Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017  οι μαθητές της Α΄τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου, εκτός από τη μόνιμη έκθεση, είδαν την εγκατάσταση της εικαστικού Άννυς Καλτσίδου με τον τίτλο Α-ΠΟΛ(ε)ΙΣ. Το έργο αυτό, που φιλοξενείται στην Αίθουσα «Ιουλία Βοκοτοπούλου» του μουσείου στο πλαίσιο του εορτασμού «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», αναδεικνύει με πολυσήμαντο τρόπο το θέμα της προσφυγιάς, με το οποίο ασχολείται ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  με θέμα τους πρόσφυγες.

Φωτογραφίες

ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΟΙ ΝΕΑΡΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με τη συμμετοχή έξι ασυνόδευτων νεαρών προσφύγων από τον ξενώνα της ΜΚΟ «Praxis» διεξήχθη τη Δευτέρα, 02/10/2017,  τουρνουά καλαθοσφαίρισης στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας. Τα νεαρά αγόρια, τα οποία ήρθαν συνοδευόμενα από δύο κοινωνικούς λειτουργούς της ΜΚΟ "Praxis", εντάχθηκαν σε μικτές ομάδες μαζί με μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» και όλοι μαζί έπαιξαν, γέλασαν και ευχαριστήθηκαν ο ένας την παρέα του άλλου, ενώπιον πολλών θεατών -μαθητών και καθηγητών του σχολείου- που απόλαυσαν το αγωνιστικό θέαμα. Το τουρνουά καλαθοσφαίρισης διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 4ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που εφέτος είχε τον τίτλο «ΧαράΖΩ το Μέλλον» και εντάσσεται στις δράσεις ευαισθητοποίησης υπέρ των παιδιών προσφύγων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children".

ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (JOB SHADOWING)
ΣΤΟ 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και η δεύτερη επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο σχολείο μας (03/10-06/10) με την υποδοχή και ένταξη σε μέρος του προγράμματος Γερμανού εκπαιδευτικού από το σχολείο ?Private Schule IBB gGmbH Dresden? της Δρέσδης. Ο συνάδελφος κ. Felix George, καθηγητής Χημείας και Πληροφορικής, ξεναγήθηκε στους χώρους του σχολείου, παρακολούθησε μαθήματα πολλών ειδικοτήτων, παρατηρώντας τις διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών και την ποικίλη χρήση εποπτικών μέσων και νέων τεχνολογιών από αυτούς, συζήτησε με τους καθηγητές του σχολείου, ανταλλάσσοντας εκπαιδευτικές εμπειρίες και παρακολούθησε παρουσίαση σχετική με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, κάνοντας τις αντίστοιχες παρατηρήσεις για το γερμανικό. Ο Γερμανός εκπαιδευτικός μας αποχαιρέτησε απευθύνοντας πρόσκληση εκ μέρους του σχολείου του για μελλοντικές συνεργασίες.

Φωτογραφίες

1Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+ KA2
My involvement as a European with refugee children,
KAMENZ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ
First Transnational project meeting in Kamenz, Germany

Από 25/09/2017 έως 26/09/2017 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Κάμεντς της Γερμανίας η πρώτη συνάντηση των συντονιστών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 ?My involvement as a European with refugee children?. Εκ μέρους του σχολείου μας πήραν μέρος οι κκ. Κωνσταντίνος Κεραμιδάς, διευθυντής, Αναστασία Γρηγοριάδου, συντονίστρια για το ελληνικό σχολείο και Αυγή Κοκκινίδου, βοηθός συντονίστρια.  Κατά τη συνάντηση οριστικοποιήθηκαν οι ημερομηνίες αλλά -σε γενικές γραμμές- και το πρόγραμμα των επόμενων συναντήσεων με μαθητές, διευκρινίστηκαν οι παροχές των σχολείων φιλοξενίας, οι ευθύνες/αρμοδιότητες και οι οικονομικές υποχρεώσεις κάθε σχολείου, τα κριτήρια επιλογής μαθητών, οι τρόποι επικοινωνίας και οι αμέσως επόμενες δράσεις μας (π.χ. διαγωνισμός για το logo του προγράμματος).  Η συνάντηση των συντονιστών, που έγινε σε κλίμα φιλίας και καλής συνεργασίας, ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη Δρέσδη, πρωτεύουσα της Σαξονίας, η οποία περιλάμβανε ξενάγηση στο Υπουργείο Εκπαίδευσης και Οικονομικών του κρατιδίου και πολιτιστικό περίπατο στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Φωτογραφίες από την 1η Συντονιστική Συνάντηση του προγράμματος ?My involvement as a European with refugee children? μπορείτε να δείτε εδώ.

Υποκατηγορίες

Job Shadowing

Πρόσθετες πληροφορίες