Erasmus+ KA2 My Involvement as a European with refugee children

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ERASMUS+ KA2

1ο Περιραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης - Μανόλης Ανδρόνικος
Erasmus+ KA2: «Inventors and innovators: our heritage and our future»
Erasmus+ KA2: «IMy involvement as a European with refugee children»

Με τη λήξη του σχολικού έτους 2018-2019 ολοκληρώνονται τυπικά τα διετή Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ KA2 στο 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο «Μανόλης Ανδρόνικος» αλλά όχι και η ουσιαστική συμμετοχή της σχολικής μας κοινότητας στο πνεύμα και τα αποτελέσματα αυτών, που ευελπιστούμε να μας συνοδεύουν για πολλά ακόμη χρόνια. Μέσα στα δύο τελευταία σχολικά έτη (2017-2018 και 2018-2019) και στο πλαίσιο των συγκεκριμένων προγραμμάτων (“My involvement as a European with refugee children” και “Inventors and Innovators: our heritage and our future”) μετακινήθηκαν σαράντα (40) μαθητές/-τριες και ένδεκα (11) εκπαιδευτικοί του σχολείου, η συντονίστρια για το ελληνικό σχολείο Γρηγοριάδου Αναστασία, ΠΕ02, φιλόλογος και άλλοι δέκα καθηγητές/-τριες, από εννέα διαφορετικές ειδικότητες, κάποιοι εκ των οποίων για περισσότερες από μία φορές. Εξάλλου,  δεκαοκτώ μαθητές/-τριες του σχολείου μας είχαν την χαρά να φιλοξενήσουν κάποιο ξένο παιδί στο σπίτι τους κατά τη διασχολική συνάντηση του προγράμματος “My involvement as a European with refugee children” στη Θεσσαλονίκη, απολαμβάνοντας οι ίδιοι/-ιες και οι οικογένειές τους την εμπειρία της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

ΜΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ-ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ


Erasmus+ KA2: «Inventors and innovators: our heritage and our future»
Erasmus+ KA2: «IMy involvement as a European with refugee children»

Η Ζωγραφιά

H μαθήτρια της Β΄Λυκείου του σχολείου μας Φαίδρα Ασλάνη,  ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα της συντονίστριας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children” Γρηγοριάδου Αναστασίας,  απεικόνισε στον καμβά με μεγάλη ευαισθησία και καλλιτεχνική αρτιότητα το δράμα των παιδιών-προσφύγων αλλά και την ελπίδα που φέγγει μέσα από την αλληλεγγύη. Ο πίνακας ζωγραφικής, που κοσμεί πλέον το γραφείο καθηγητών του σχολείου, σηματοδοτεί το τέλος των εκδηλώσεων του συγκεκριμένου προγράμματος που στόχο είχε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας πάνω στο προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Κροατία) και ευρύτερο σκοπό την καλλιέργεια της ανεκτικότητας και της διαπολιτισμικής συνείδησης.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ERASMUS+ KA2
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


The last transnational project meetings
of the two Erasmus+ KA2 programs 
in Thessaloniki

Erasmus+ KA2: «Inventors and innovators: our heritage and our future»
Erasmus+ KA2: «IMy involvement as a European with refugee children»

Φωτογραφίες  Photos

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες συναντήσεις απολογιστικού χαρακτήρα των δύο προγραμμάτων Erasmus+KA2 που εκπονεί το σχολείο μας, με τη συμμετοχή συνολικά δώδεκα καθηγητών από σχολεία της Ευρώπης (απόντων των Πολωνών, καθώς εκεί διεξάγονται αυτό το διάστημα οι τελικές εξετάσεις). Συγκεκριμένα, έξι συνάδελφοι από σχολεία της Κροατίας, Γερμανίας και Σουηδίας, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 “Inventors and Innovators: Our Heritage and our Future”, κατά το διάστημα 7/5/2019- 10/5/2019, καθώς και έξι συνάδελφοι από σχολεία της Γερμανίας, Κροατίας και Γαλλίας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 «My Involvement as a European with Refugee Children”, κατά το διάστημα 7/5/2019-11/5/2019, φιλοξενήθηκαν στην πόλη μας και το σχολείο μας, προκειμένου να γίνει ο απολογισμός των δύο προγραμμάτων, να ελεγχθούν εκκρεμότητες και να συζητηθούν περαιτέρω εργασίες διάχυσης,

Erasmus+ “MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”
4η διασχολική συνάντηση συνάντηση ERASMUS+
στο ΚΑΜΕΝΖ της Γερμανίας

Erasmus+ “MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”
4th inter-school meeting

in ΚΑΜΕΝΖ, Germany

Φωτογραφίες - Photos

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 4η διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”, η οποία έλαβε χώρα στο Kamenz της Γερμανίας, κατά το διάστημα 1/04/2019-05/04/2019. Στη συνάντηση συμμετείχαν, εκτός από το δικό μας, άλλα τρία σχολεία από ισάριθμες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Κροατία, Γαλλία). Οι μαθητές/τριες πήραν μέρος σε ποικίλες δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονταν τόσο με το θέμα του προγράμματος όσο και με τη γνωριμία του συγκεκριμένου τόπου και της Ιστορίας του. Πιο συγκεκριμένα:

1η ημέρα, Κυριακή, 31/03/2019: Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη και άφιξη στο Kamenz μέσω Βερολίνου. Τακτοποίηση στις οικογένειες και πρώτη γνωριμία με τους μαθητές/τριες του φιλοξενούντος σχολείου.

Erasmus+ “MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΑΡΣΙΣ»
A WORKSHOP ABOUT HUMAN RIGHTS BY "ARSIS"

Την Τρίτη 5/03/2019, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, υλοποιήθηκε από την Μ.Κ.Ο. ΑΡΣΙΣ  και συγκεκριμένα από την εκπαιδεύτρια στα Ανθρώπινα Δικαιώματα Βασιλική Βατάλη παρέμβαση στο τμήμα Α2 του σχολείου μας. Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές έλαβαν μέρος σε βιωματικό εργαστήριο με τίτλο “In4child” που υλοποιεί η ΑΡΣΙΣ στο πλαίσιο του έργου “Ψυχοκοινωνικές και υγειονομικές παρεμβάσεις για την ευημερία των παιδιών από ευάλωτους πληθυσμούς”. Η παρέμβαση διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA2 “My involvement as a European with refugee children”.

Γιορτή Χριστουγέννων
Σχολ. Έτος 2018-2019

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

CHRISTMAS SCHOOL FEST 2018
DEDICATED TO REFUGEES

Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”

Το Πρόγραμμα: Εξώφυλο, Μέσα

Το πρωί της Παρασκευής, 21/12/2018, πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου μας, που εφέτος ήταν αφιερωμἐνη στους Πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου, μαθητές και μαθήτριες από το μάθημα επιλογής «Στοιχεία Θεατρολογίας» παρουσίασαν θεατρική παράσταση, με τίτλο «Η φυγή στην Αίγυπτο», η οποία συνέδεε τον διωγμό και τη φυγή του νεογέννητου Χριστού στην Αίγυπτο με τη μοίρα των διωγμένων από τον τόπο τους και των προσφύγων. 

Η Γιορτή μας

Στο πλαίσιο της γιορτής και ενόψει των Χριστουγέννων, οι μαθητικές κοινότητες του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» συγκέντρωσαν είδη διατροφής και βρεφικά είδη για ξενώνες της ΜΚΟ «Άρσις».

Erasmus+ KA2 «My involvement as a European with refugee children» 
ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 3ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ 

DISSEMINATION
OF THE 3nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT 

Read the article in English           Φωτογραφίες - Photos

Την Πέμπτη 18/10/ 2018, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, και την Τρίτη 27/11/2018, κατά τις δύο τελευταίες διδακτικές ώρες, πραγματοποιήθηκε σε δύο τμήματα του σχολείου αντίστοιχα η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Karlovac της Κροατίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 My involvement as a European with refugee children”. Η διάχυση έγινε από τους ίδιους τους μαθητές/-τριες που ταξίδεψαν στην Κροατία και αφορούσε την τρίτη ενότητα της επιμόρφωσης που οι ίδιοι παρακολούθησαν από τις 25/9/2018 μέχρι τις 27/9/2018 στο Karlovac με τίτλο «Intercultural soft skills».

3η διασχολική συνάντηση στο Karlovac της Κροατίας
Προγράμμα Erasmus+ KA2 : "My involvement as a European with refugee children”
3rd inter-school meeting in Karlovac, Croatia
Erasmus+ KA2 program : "My involvement as a European with refugee children"

Φωτογραφίες - Photos

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε, μετά από τη συνάντηση της Θεσσαλονίκης και του Château-Thierry την προηγούμενη σχολική χρονιά, και η 3η διασχολική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children”, η οποία έλαβε χώρα στο Karlovac της Κροατίας, κατά το διάστημα 23/9/2018-29/9/2018.

Το σχολείο μας στο «Α.Π.Θ. την Κυριακή»
Παρακολούθηση προγράμματος με στόχο την καλλιέργεια διαπολιτισμικής συνείδησης
"Multilingual and Multicultural Games" at AUTH

Φωτογραφίες

Την Κυριακή 20/5/2018 ομάδα δώδεκα μαθητών/-τριών του σχολείου μας μαζί με την φιλόλογο Γρηγοριάδου Αναστασία επισκέφτηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου και συμμετείχαν στο εργαστήριο «Πολυγλωσσικά και Πολυπολιτισμικά Παιχνίδια», που διοργάνωσε το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας  στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Α.Π.Θ. την Κυριακή». Το εργαστήριο, διάρκειας 90 λεπτών, με επιστημονική υπεύθυνη την κα Βάλια Μουσούρη, επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος,  και συντονίστριες εκπαιδευτικούς- μἐλη της ομάδας «Pluralités», είχε ως κεντρικό άξονα τα γλωσσικά δάνεια από την ελληνική προς άλλες γλώσσες και αντίστροφα και στόχο να ενισχύσει την αίσθηση της κοινότητας μέσα από τη διαφορετικότητα.  Ευχαριστούμε την κα Μουσούρη και τις εκπαιδευτικούς της ομάδας για την ζεστή φιλοξενία και το ευχάριστα εποικοδομητικό πρόγραμμα που μας πρόσφεραν.

ΔΙΑΧΥΣΗ
ΤΗΣ 2
ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
DISSEMINATION
OF THE 2nd TRAINING MODULE IN THE GREEK SCHOOL REPORT 

Την Τρίτη 15/5, κατά τις δύο πρώτες σχολικές ώρες, πραγματοποιήθηκε η διάχυση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στο Chateau-Tierry της Γαλλίας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”. Μετά την πρώτη διασχολική συνάντηση της Θεσσαλονίκης, που αφορούσε την κουλτούρα καθεμιάς από τις συμμετέχουσες χώρες και τη σύγκρισή τους (Τίτλος ενότητας: «Our own culture/ Comparison of cultures»), το θέμα της δεύτερης διασχολικής συνάντησης, καθώς και της ενότητας που αποτέλεσε αντικείμενο της επιμόρφωσης, ήταν η διαπολιτισμική επικοινωνία (τίτλος της ενότητας:“Intercultural communication”). Από το πλούσιο επιμορφωτικό υλικό των τριών ημερών επιμόρφωσης οι μαθητές μας επέλεξαν δύο παιχνίδια, το «Οδηγός ταξί-επιβάτης” και το «Παιχνίδι με τις καρέκλες» (ακολουθεί περιγραφή τους στο αγγλικό κείμενο), που στόχο είχαν να τονίσουν τους αναγκαίους όρους μιας επιτυχούς επικοινωνίας και την αναγκαιότητα της συνεργασίας για την εκπλήρωση των στόχων ενός ατόμου ή μιας ομάδας. Μετά την πραγματοποίηση των παιχνιδιών ακολούθησε παρουσίαση της επιμόρφωσης στη Γαλλίας συνολικά και συζήτηση πάνω στα αίτια επιτυχίας ή αποτυχίας των στόχων των δυο παιχνιδιών, της επιτυχίας ή αποτυχίας, τελικά, κάθε επικοινωνίας. Η διάχυση έγινε σε είκοσι πέντε μαθητές/-τριες του σχολείου.

Φωτογραφίες από τη διάχυση μπορείτε να δείτε εδώ:

 

Παρουσίαση πολιτιστικού προγράμματος Erasmus+
«Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....»
Dissemination of cultural program about social exclusion and discriminations
("Once upon a time there was an immigrant...")

Παρουσιάστηκε σήμερα Τετάρτη 25/4/18 το πολιτιστικό μας πρόγραμμα, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Περιβαλλοντικών και Πολιτιστικών προγραμμάτων, στο Πολιτιστικό κέντρο της Τούμπας.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος...», στη διάρκεια της παρουσίασης απαγγέλθηκαν ποιήματα με αντιρατσιστικό περιεχόμενο και αποσπάσματα από την θεατρική παράσταση «Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά. Τα αποσπάσματα πλαισιώθηκαν από αγγλικούς υπότιτλους, καθώς αποτελούν κομμάτι της παρουσίασης του σχολείου μας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εrasmus+ που έγινε στο Chateau Thierry  της Γαλλίας.

Ευχαριστούμε τους μαθητές της Β΄τάξης που βοήθησαν στην υλοποίηση αυτής της δράσης.

Για να πάρετε το βίντεο πατήστε εδώ

On Wednesday, 25/4/18, our cultural program under the title "Once upon a time there was a stranger ..." was presented and disseminated in the framework of the Festival of Environmental and Cultural Programs, in the Cultural Center of Toumba. During the presentation poems with antiracist content were recited and parts from the theatrical play "Biological Immigrant" by Arkas were displayed in video. The presentation was also disseminating our Erasmus+ project "My involvement as a European with refugee children", in the frame of which the theatrical play took place. 

2nd inter-school meeting
in the context of the Erasmus+ program

"My involvement as a European with refugee children"


This meeting took place between 18/3/2018 and 24/3/2018 and was the second interscholastic meeting in the context of "Short-term exchanges of groups of pupils" at Chateau Thierry, France. The missions of Greece, Germany and Croatia were composed of six students each, and the accompanying teachers. The "foreign" students were hosted by French students of the Lycee Jean de la Fontaine and their families.

On the first day of the meeting, the students presented the material and the activities they implemented during the period that started after the first meeting in Thessaloniki which took place in the beginning of December, and before they travelled to France. More specifically, the students presented the diffusion activities by which they were trained, and which were used by their fellow students who turned themselves into trainees after their own initial training in Thessaloniki by the “Intercultur” representatives and trainers during the first meeting in Thessaloniki. They also presented extracts from a theatrical play by the Greek cartoonist and writer Arkas with English subtitles. Furthermore, they presented several of the supportive activities that our school implemented with the purpose of sensitizing our students in the issue of antiracist education. After our presentations we were shown around the school premises, as well as some of the major sites and monuments of Chateau Thierry.

 

During the following three days, the students participated in the second cycle of training by Intercultur. During the evenings they attended the cultural events and games that had been set for all participants.

On the last day of our stay in France, we visited Paris and the main sites of the city. In spite of the biting cold, we enjoyed our visit a lot.

We should thank our hosts for organizing this successful meeting. We would also like to thank the six students who participated in it and made us proud of them as accompanying teachers.

Download video

2η διασχολική συνάντηση
στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+

My involvement as a European with refugee children

Φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκε από 18/3/2018 έως 24/3/2018 η δεύτερη διασχολική συνάντηση “Short-term exchanges of groups of pupils” στο Chateau Thierry της Γαλλίας. Οι  αποστολές της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κροατίας αποτελούνταν από έξι μαθητές και δυο συνοδούς καθηγητές, οι μαθητές όλων των χωρών φιλοξενήθηκαν από τους Γάλλους μαθητές του Lycée Jean de la Fontaine.

Την πρώτη μέρα της συνάντησης οι μαθητές παρουσίασαν το υλικό και τις δράσεις που υλοποίησαν από την πρώτη συνάντηση της Θεσσαλονίκης που έγινε στις αρχές Δεκέμβρη μέχρι την συνάντηση της Γαλλίας. Πιο συγκεκριμένα παρουσιάστηκαν οι δράσεις διάχυσης που πραγματοποίησαν οι μαθητές της Α΄ τάξης, αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Αρκά με αγγλικούς υπότιτλους και όλες οι υποστηρικτικές δράσεις που υλοποίησε το σχολείο μας με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών μας σε θέματα μετανάστευσης και αντιρατσιστικής εκπαίδευσης. Στην συνέχεια ξεναγηθήκαμε από τους Γάλλους μαθητές στους χώρους και τις υποδομές του σχολείο τους καθώς και σε σημαντικά μνημεία και σημεία της πόλης τους.

@page { margin: 2cm } p { margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: left; orphans: 2; widows: 2 }

Θεατρική παράσταση
«Βιολογικός μετανάστης» του Αρκά

"Biological refugee" by Arkas: A theatrical performance about discrimination

Σήμερα Παρασκευή 2 Μαρτίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 1 ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι μαθήτριες της Β΄ τάξης παρουσίασαν στην ολομέλεια του σχολείου το θεατρικό έργο του Αρκά «Βιολογικός μετανάστης».

Το ανέβασμα του θεατρικού έργου έγινε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος, «Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας ξένος.....» και εντάσσεται στις δράσεις που πλαισιώνουν το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “My involvement as European with Refugee Children”.

Επιλεγμένα κομμάτια του θεατρικού έργου θα πλαισιωθούν με αγγλικούς υπότιτλους και θα παρουσιαστούν στην επόμενη διασχολική συνάντηση Erasmus+ που θα γίνει στο Chateau Thierry στη Γαλλία στις 18/3/2018.

Η επιλογή του έργου έγινε με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που σχετίζονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό και τη βία που ασκείται εναντίον ατόμων διαφορετικής καταγωγής, κουλτούρας ή θρησκείας.

Λίγα λόγια για το έργο.

Ένα αριστερό νεφρό, μετά από ένα τροχαίο, μεταμοσχεύεται σε έναν οργανισμό που είναι ήδη σε αιμοκάθαρση. Ενώ ο οργανισμός βρίσκεται σε φάση ανάρρωσης μετά την εγχείρηση, το ανοσοποιητικό σύστημα προσπαθεί να απομονώσει και να «σκοτώσει» το ξένο νεφρό στη συνέχεια ......

Την επιμέλεια του έργου είχαν οι καθηγήτριες

Γρηγοριάδου Κυριακή, βιολόγος

Μιχαηλίδου Χριστίνα, μαθηματικός

A left kidney, after a car crash, is transplanted into an organism already in hemodialysis. While the body is in the recovery phase after surgery, the immune system tries to isolate and "kill" the foreign kidney but it finally kills itself, the whole body. 

The play " Biological refugee" of Arkas, which was presented on Friday 2 March in the multi-purpose room of the school by students of 11th grade, is aiming to raise students' awareness about issues related to social exclusion, discrimination and violence against people of different origins, cultures or religions.

 

ΔΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ Της
1ΗΣ ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
ERASMUS+ KA2
“MY
INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN”


REPORT OF THE DISSEMINATION OF THE
1ST TRAINING SESSION AT “MANOLIS ANDRONIKOS”

Την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018 και την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018, κατά τις δύο τελευταίες ώρες του σχολικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκε η διάχυση στο σχολείο μας των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, που παρακολούθησαν έξι μαθητές/-τριές μας στην 1η διασχολική συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA2 “ My involvement as a European with refugee children” τον Δεκέμβριο του 2017 στη Θεσσαλονίκη. Η διάχυση των αποτελεσμάτων της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης εκπληρώθηκε μέσω μιας παρουσίασης και μιας βιωματικής δραστηριότητας και σε αυτήν ενεπλάκησαν δύο τμήματα μαθητών/-τριών του σχολείου, Α΄και Β΄Λυκείου, συνολικά περίπου σαράντα μαθητές/-τριες.

Η βιωματική δραστηριότητα ονομάζεται "Footlanders vs Handlanders" και στο πλαίσιο αυτής δύο, υποτίθεται, τελείως διαφορετικά ως προς τον πολιτισμό και την κουλτούρα σχολεία συναντιούνται, για να διοργανώσουν ένα πάρτι και να δημιουργήσουν μια αφίσα για αυτό. Πρέπει, λοιπόν, παρά τις διαφορές τους, να επικοινωνήσουν, να συνεννοηθούν και να κατανοήσει η μια ομάδα την κουλτούρα και τις συνήθειες της άλλης, έτσι ώστε να επιτύχουν τον κοινό στόχο. Μια τρίτη ομάδα, των παρατηρητών, καταγράφει τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις των άλλων δύο.

Με βάση όσα κατέγραψαν οι παρατηρητές αλλά και τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν από τους μαθητές-διοργανωτές της διάχυσης στους συμμετέχοντες, τόσο η δραστηριότητα "Footlanders vs Handlanders", όσο και η αρχική παρουσίαση της διαπολιτισμικής επιμόρφωσης στη συνάντηση της Θεσσαλονίκης φάνηκαν πολύ διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες στους συμμετέχοντες, οι οποίοι αναγνώρισαν ότι πρέπει να είναι κανείς ανοιχτός στο διαφορετικό, ανεκτικός και υπομονετικός, όταν έρχεται σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα. Οι συμμετέχοντες εκτίμησαν, εξάλλου, ότι τα αποτελέσματα σχετικά με την αφίσα που έπρεπε να φτιάξουν θα ήταν καλύτερα, αν είχαν καταφέρει να συνεργαστούν πιο αποτελεσματικά.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ERASMUS+ KA2
My involvement as a European with refugee children

1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εβδομάδα Erasmus+ στο σχολείο μας (10/12/2017-16/12/2017), κατά την οποία υποδεχτήκαμε δεκαοκτώ μαθητές/-τριες και έξι καθηγητές/-τριες  από τρία διαφορετικά σχολεία (το Gotthold-Ephraim-Lessing Gymnasium του Kamenz της Γερμανίας, το Lycée Jean de la Fontaine, του Château-Thierry της Γαλλίας και το Sumarska i drvodjeljska skola του Karlovac της Κροατίας).

Επιμόρφωση – Ενημέρωση
υλοποίηθηκε από τη ΜΚΟ «ΑΝΤΙΓΟΝΗ»
Training by NGO "Antigoni"

Στις 19/12/2017 οι εκπαιδευτικοί Κ. Αντικουλάνη ΠΕ01  και Χ. Μιχαηλίδου ΠΕ03, συμμετείχαν ως εκπρόσωποι της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Erasmus+KA2 “My involvement as a European with refuges” στην επιμόρφωση – ενημέρωση που υλοποίησε η ΜΚΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ για να παρουσιάσει τα αποτελέσματα του (NECME) ενός προγράμματος που ασχολείται με τις «Νέες μορφές της ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη στην περίοδο της μετανάστευσης» και μελετά τον αντίκτυπο των μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών στις ευρωπαϊκές κοινωνίες  και πραγματοποιείται μέσα από μια ευρύτερη συνεργασία φορέων που δραστηριοποιούνται σε χώρες της Ευρώπης.

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ERASMUS+ ΣΤΟ 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»

Την εβδομάδα 10-16/12/2017 το 1ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» υποδέχεται την πρώτη συνάντηση ανταλλαγής μαθητών (1st Short-term exchange of groups of pupils) στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 «My involvement as a European with refugee children”. Δεκαοκτώ μαθητές, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν από ισάριθμες οικογένειες μαθητών/-τριών του σχολείου μας, και έξι καθηγητές, από τρεις χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία και Κροατία), θα επισκεφθούν το σχολείο μας, προκειμένου να πάρουν μέρος μαζί με Έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμική επιμόρφωση αλλά και να γνωρίσουν την πόλη μας, να ανταλλάξουν πολιτισμικά στοιχεία και να αναπτύξουν δεσμούς φιλίας. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι, εξάλλου, η ενίσχυση της διαπολιτισμικής ευαισθησίας και ανεκτικότητας των μαθητών μας, ώστε να είναι έτοιμοι να υποδεχτούν στις σχολικές τους κοινότητες παιδιά μετανάστες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο.

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕ ΔΡΩΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, που από το 2008 έχει οριστεί η 27η Νοεμβρίου, το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» παρουσίασε δρώμενο αφιερωμένο στα παιδιά πρόσφυγες. Συγκεκριμένα, η ομάδα του μαθήματος επιλογής Στοιχεία Θεατρολογίας μαζί με την υπεύθυνη καθηγήτρια Γρηγοριάδου Αναστασία, φιλόλογο, δραματοποίησαν κείμενο από το βιβλίο «Μονόλογοι από το Αιγαίο, Το ταξίδι και τα όνειρα ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων», που εξέδωσαν το 2016 το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες. Η δράση εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with refugee children”.

Παρέμβαση ΑΡΣΙΣ

Tην Παρασκευή 10/11/2017, και στο χώρο του σχολείου μας, η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων πραγματοποίησε παρέμβαση για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε 19 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Λυκείου στα πλαίσια της Καμπάνιας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Human Rights Campaign 2017-2018. Η πρόσκληση της ΑΡΣΙΣ εκ μέρους του σχολείου εντάσσεται στις δράσεις του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children", ένας από τους βασικούς στόχους του οποίου είναι η καλλιέργεια της ανεκτικότητας προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες και η ενίσχυση της αποδοχής τους στην ελληνική κοινωνία.

On Friday, 10/11/2017, ARSIS - Social Support Organization for Youth organised a workshop about human rights for 19 students of the 10st grade in the framework of the Human Rights Campaign 2017 -2018. The visit of ARSIS in our school is part of the Erasmus + KA2 European Action Program "My involvement as a European with refugee children", one of the main goals of which is to foster tolerance towards refugees and immigrants and to enhance acceptance in Greek society. .

Φωτογραφίες

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ LOGO ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«MY INVOLVEMENT AS A EUROPEAN WITH REFUGEE CHILDREN»
LOGO CONTEST IN 1ST EXPERIMENTAL HIGH SCHOOL OF THESSALONIKI

Με δημιουργίες υψηλού επιπέδου ανταποκρίθηκαν οι μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» στο κάλεσμα για τη δημιουργία λογοτύπου του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 “My involvement as a European with Refugee Children”. Έτσι, μέχρι τη Δευτέρα, 30/10/2017, οπότε και έληγε η διωρία, είχαν συγκεντρωθεί οκτώ υπέροχα λογότυπα, ατομικές ή ομαδικές δημιουργίες δέκα μαθητών μας και συγκεκριμένα των Αλβανού Αλκμήνης -Λέτσιου Κατερίνας (Α1, ομαδική) , Αντωνιάδου Άννης - Μαυροπούλου Αλεξάνδρας (Α1, ομαδική), Αραμπατζή Αχιλλέα (Β1, ατομική), Γκατζά Βίκυς -Κολύμπαλη Δανάης- Λιόλιου Πέννυς (Α1, ομαδική), Κουτσικάκη Δημήτριου  (Α1, ατομική), Παπαδοπούλου Αλεξάνδρας  (Α2, ατομική) και Χατζηιωάννου Λαμπρινού (Α2, ατομική).  Στη συνέχεια, μετά από ψηφοφορία 22 μαθητών και 8 καθηγητών, αναδείχθηκαν τα τρία πρώτα που θα εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στον διαγωνισμό για το logo του προγράμματος, ανάμεσα στις δημιουργίες όλων των εταιρικών σχολείων. Πρώτο αναδείχτηκε το logo του μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριου, δεύτερο των μαθητριών Αντωνιάδου Άννης και Μαυροπούλου Αλεξάνδρας και τρίτο των μαθητριών Αλβανού Αλκμήνης και Λέτσιου Κατερίνας. Συγχαρητήρια και στους τρεις πρώτους αλλά και σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στη δράση αυτή με προθυμία, κέφι και δημιουργικότητα!

Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στον μαθητή Κουτσικάκη Δημήτριο, του οποίου το logo αναδείχτηκε μετά από ψηφοφορία όλων των σχολείων της σύμπραξης σε επίσημο logo του προγράμματος.

   

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

1.
Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου

Αλκμήνη Αλβανού - Κατερίνα Λέτσιου 2

2.
Αλκμήνη Αλβανού
Κατερίνα Λέτσιου

Αλβανού Αλκμήνη-Λέτσιου Κατερίνα

3.
Αλβανού Αλκμήνη
Λέτσιου Κατερίνα

Άννη Αντωνιάδου -Αλεξάνδρα Μαυροπούλου-Μαρία Μητσοπούλου

4.
Άννη Αντωνιάδου
Αλεξάνδρα Μαυροπούλου
Μαρία Μητσοπούλου

Αραμπατζής Αχιλλέας

5.
Αραμπατζής Αχιλλέας

Γκατζά Βίκυ-Κολύμπαλη Δανάη- Λιόλιου Πέννυ

6.
Γκατζά Βίκυ
Κολύμπαλη Δανάη
Λιόλιου Πέννυ

Κουτσικάκης Δημήτρης

7.  
Κουτσικάκης Δημήτρης

8.
Λαμπρινός Χατζηιωάννου

 

Α-ΠΟΛ(ε)ΙΣ

Την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017  οι μαθητές της Α΄τάξης του σχολείου επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου, εκτός από τη μόνιμη έκθεση, είδαν την εγκατάσταση της εικαστικού Άννυς Καλτσίδου με τον τίτλο Α-ΠΟΛ(ε)ΙΣ. Το έργο αυτό, που φιλοξενείται στην Αίθουσα «Ιουλία Βοκοτοπούλου» του μουσείου στο πλαίσιο του εορτασμού «Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς», αναδεικνύει με πολυσήμαντο τρόπο το θέμα της προσφυγιάς, με το οποίο ασχολείται ομάδα μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+  με θέμα τους πρόσφυγες.

Φωτογραφίες

ΑΣΥΝΟΔΕΥΤΟΙ ΝΕΑΡΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Με τη συμμετοχή έξι ασυνόδευτων νεαρών προσφύγων από τον ξενώνα της ΜΚΟ «Praxis» διεξήχθη τη Δευτέρα, 02/10/2017,  τουρνουά καλαθοσφαίρισης στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας. Τα νεαρά αγόρια, τα οποία ήρθαν συνοδευόμενα από δύο κοινωνικούς λειτουργούς της ΜΚΟ "Praxis", εντάχθηκαν σε μικτές ομάδες μαζί με μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» και όλοι μαζί έπαιξαν, γέλασαν και ευχαριστήθηκαν ο ένας την παρέα του άλλου, ενώπιον πολλών θεατών -μαθητών και καθηγητών του σχολείου- που απόλαυσαν το αγωνιστικό θέαμα. Το τουρνουά καλαθοσφαίρισης διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 4ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που εφέτος είχε τον τίτλο «ΧαράΖΩ το Μέλλον» και εντάσσεται στις δράσεις ευαισθητοποίησης υπέρ των παιδιών προσφύγων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA2 "My involvement as a European with refugee children".

1Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ERASMUS+ KA2
My involvement as a European with refugee children,
KAMENZ - ΓΕΡΜΑΝΙΑ
First Transnational project meeting in Kamenz, Germany

Από 25/09/2017 έως 26/09/2017 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στο Κάμεντς της Γερμανίας η πρώτη συνάντηση των συντονιστών του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 ?My involvement as a European with refugee children?. Εκ μέρους του σχολείου μας πήραν μέρος οι κκ. Κωνσταντίνος Κεραμιδάς, διευθυντής, Αναστασία Γρηγοριάδου, συντονίστρια για το ελληνικό σχολείο και Αυγή Κοκκινίδου, βοηθός συντονίστρια.  Κατά τη συνάντηση οριστικοποιήθηκαν οι ημερομηνίες αλλά -σε γενικές γραμμές- και το πρόγραμμα των επόμενων συναντήσεων με μαθητές, διευκρινίστηκαν οι παροχές των σχολείων φιλοξενίας, οι ευθύνες/αρμοδιότητες και οι οικονομικές υποχρεώσεις κάθε σχολείου, τα κριτήρια επιλογής μαθητών, οι τρόποι επικοινωνίας και οι αμέσως επόμενες δράσεις μας (π.χ. διαγωνισμός για το logo του προγράμματος).  Η συνάντηση των συντονιστών, που έγινε σε κλίμα φιλίας και καλής συνεργασίας, ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη Δρέσδη, πρωτεύουσα της Σαξονίας, η οποία περιλάμβανε ξενάγηση στο Υπουργείο Εκπαίδευσης και Οικονομικών του κρατιδίου και πολιτιστικό περίπατο στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Φωτογραφίες από την 1η Συντονιστική Συνάντηση του προγράμματος ?My involvement as a European with refugee children? μπορείτε να δείτε εδώ.

Πρόσθετες πληροφορίες