Uncategorised

1ο Πειραματικό Λύκειο Θεσσαλονίκης
«Μανόλης Ανδρόνικος»

ΚαλωσManolis Andronikosήρθατε στον δικτυακό τόπο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης "Μανόλης Ανδρόνικος". Το σχολείο υποστηρίζεται στη λειτουργία του από Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο του οποίου Πρόεδρος είναι ο Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. Χ. Πολάτογλου. Επίσης συνδέεται με συμφωνία συνεργασίας με φορείς της επιστήμης και του πολιτισμού, όπως είναι τα Τμήματα Φυσικής, Βιολογίας και Θεολογίας του Α.Π.Θ., το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι η ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και γενικότερα της τοπικής κοινωνίας σε θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, τη λειτουργία και τις δραστηριότητες του σχολείου μας καθώς και διάφορα παιδαγωγικά, επιστημονικά και κοινωνικά θέματα.

Οριστική ανάρτηση στοιχείων υποψηφίων για την Α' τάξη

Δείτε στο αρχείο που επισυνάπτεται τα στοιχεία των υποψηφίων μαθητών για την Α' τάξη του σχολείου μας.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ: Παιδαγωγική αξιοποίηση του λάθους

ΦΑΣΗ: Β΄(Σχολικό Ετος 2014-15)

Την Πέμπτη, 4-12-2014, πραγματοποιήθηκε στο 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», κατά την 6η και 7η διδακτική ώρα, επίσκεψη παιδαγωγικού χαρακτήρα της Σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων Ανατολικής Θεσσαλονίκης, κυρίας Αναστασίας Βακαλούδη. Στόχος της παιδαγωγικής αυτής επίσκεψης ήταν η συζήτηση, με τους μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης του σχολείου, του τρόπου αξιολόγησης του μαθήματος της Ιστορίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης και η παρουσίαση της μεθοδολογίας ανάλυσης ιστορικών πηγών. Η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης καινοτόμου δράσης του σχολείου μας, με στόχο την παιδαγωγική αξιοποίηση των λαθών των μαθητών στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Οι στόχοι της συγκεκριμένης δράσης είναι:

1.      ανάπτυξη της κριτικής, αναλυτικής και συνθετικής ικανότητας των μαθητών,

2.      ανάπτυξη της ικανότητας κατανόησης των επιστημολογικών και μεθοδολογικών προϋποθέσεων της γνώσης,

3.      αναβάθμιση της διαδικασίας προετοιμασίας των μαθητών του Λυκείου για τις ενδοσχολικές  και Πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε αυτή να μην στηρίζεται μόνο στην απομνημόνευση και

4.      ενίσχυση των γλωσσικών, γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα από τη δημιουργία σχέσεων μαθητείας με τα κατάλληλα καταρτισμένα στελέχη της εκπαίδευσης.       

 

 

 

 

Θεατρική Παράσταση ομίλων Θεάτρου και Δημιουργικής Γραφής

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Πέμπτη 15/5/2014 στις 19.30μμ οι Όμιλοι Δημιουργικής Γραφής και Θεάτρου του 1ου Προτύπου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης Μανόλης Ανδρόνικος» θα παρουσιάσουν την δουλειά τους στο Θέατρο Άνετον». Η παράσταση αποτελείται από δύο μέρη, εκ των οποίων το πρώτο, με τον τίτλο «Παιζω-γραφήματα» δίνει έμφαση στην δημιουργική γραφή, ενώ το δεύτερο τιτλοφορείται «Σκαλίζοντας στο βεστιάριο του Πειραματικού» και επιχειρεί να αναστήσει την θεατρική ιστορία του σχολείου. Στην παράσταση λαμβάνουν μέρος 40μαθητές από 5 διαφορετικά Λύκεια. Οι όμιλοι των Προτύπων Πειραματικών σχολείων βάσει νόμου λειτουργούν σε εξωδιδακτικό χρόνο με την συμμετοχή μαθητών από όμορα σχολεία. Υπέυθυνες καθηγήτριες για την υλοποίηση του εγχειρήματος είναι οι Φιλόλογοι κ. Βασιλική Γκράτζιου και Αλίκη Συμεωνάκη. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν ποιητικά και θεατρικά κείμενα που δημιούργησαν οι μαθητές μέσα από τεχνικές δημιουργικής γραφής, καθώς και αποσπάσματα από παλαιότερες θεατρικές παραστάσεις του 1ου Πειραματικού Λυκείου Θεσσαλονίκης. Η παράσταση είναι αφιερωμένη σε όλους τους καθηγητές, μαθητές, αποφοίτους και γονείς που συμμετείχαν στη θεατρική ομάδα του σχολείου μας από την ίδρυσή του, και ιδιαίτερα στον πρωταγωνιστή του θεατρικού παρελθόντος του σχολείου κ. Γιώργο Φράγκογλου.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΦΥΣΙΚΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ: Α' και Β'

ΣΤΟΧΟΙ
Εντοπισμός και αξιοποίηση της Καινοτομίας.
Ανάπτυξη δημιουργικότητας και κριτικής σκέψης.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
Η έννοια της καινοτομίας
Η αξία της βιωματικής μάθησης
Η σημασία της ανάπτυξης πρωτοβουλιών
Η καινοτομία στην καθημερινότητα
Πώς γίνεται η παραγωγή αποτελέσματος
Χρήση νέων τεχνολογιών
Επισκέψεις σε κοιτίδες καινοτομίας
Παρουσίαση καινοτομιών από τους δημιουργούς τους
Συμμετοχή σε διαγωνισμούς καινοτομίας

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ: 2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Άρθρα, σημειώσεις, επισκέψεις

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ:
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης
ΕΚΕΤΑ

Πρόσθετες πληροφορίες