Μαθητές

«Η ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΑΝΟΚΛΙΜΑΚΑ»
Ερευνητική εργασία-Τάξη Α΄

ΟΜΑΔΑ:

Κάτσιου Αθανασία-Φαίδρα

Μπουτσιούκης Θανάσης

Μωραΐτη Ευδοκία

Χαραλαμπίδου Μαρία-Ραφαέλα

Χατζημιχαήλ Κωνσταντίνος

Θεσσαλονίκη, Μάιος 2012

 

Εισαγωγή

Νανοτεχνολογία είναι η επιστήμη που έχει τη δυνατότητα να ελέγχει τις διαστάσεις των υλικών σε κλίμακα νανομέτρων και έχει αποδείξει τις εντυπωσιακές ιδιότητες που αποκτούν αυτά όταν οι διαστάσεις τους είναι μερικά νανόμετρα.

Το πρόθεμα νάνο, αντιστοιχεί στο μέγεθος 10-9, δηλαδή το ένα νανόμετρο (nm) είναι ένα δισεκατομμύριο φορές μικρότερο από το ένα μέτρο (m). Οι διαστάσεις γίνονται ευκολότερα αντιληπτές αναφέροντας πως ένα νανόμετρο ισούται περίπου με το 1/80000 μιας ανθρώπινης τρίχας ή με το μήκος 10 ατόμων υδρογόνων σε σειρά. Έτσι χρησιμοποιούμε τον όρο νάνο όπως νανοσωματίδια, νανοϊνίδια, νανοσφαιρίδια κλπ., όταν μιλάμε για σωματίδια μεγέθους περίπου από 1 μέχρι 100 νανόμετρα.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Γκράτζιου Βασιλική, Συμεωνάκη Αλίκη

Ώρες συναντήσεων: Σάββατο 9.00-12.00

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΩΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

ΤΑΞΕΙΣ: Α ή Β

ΣΤΟΧΟΙ:
Ανάπτυξη δεξιοτήτων - καλλιέργιεια ενδιαφέροντος για τα συναφή διδακτικά αντικείμενα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
1.Βασικές αρχές λογικής.
2.Μεθοδολογία αντιμετώπισης προβλημάτων μαθηματικής λογικής.
3.Τύποι προβλημάτων μαθηματικής λογικής.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ: 2

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Επιδιωκόμενα αποτελέσματα:
1. Βάση δεδομένων με προβλήματα μαθηματικής λογικής σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
2.Διοργάνωση αγώνα μαθηματικής λογικής ?γρίφων.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.
1.Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
2.Οργανωτική Επιτροπή Αγώνων Μαθηματικής Λογικής-Γρίφων Μαθητικού Συνεδρίου ACSTAC.

{jcomments on}

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΡΙΛΙΓΚΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ΦΥΣΙΚΟΣ-ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ: Α' και Β'

ΣΤΟΧΟΙ
Δημιουργία ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος στο πλαίσιο της ομάδας που θα μπορεί να εμπνεύσει και να ενισχύσει τους εφήβους να αναπτύξουν δεξιότητες που προάγουν την προσωπική ανάπτυξη.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
Σε ένα κύκλο 7 συναντήσεων με τη διαδικασία συζήτησης και βιωματικών ασκήσεων θα αναδειχθούν και θα γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας τα παρακάτω θέματα:
-συνειδητοποίηση της μοναδικότητας του κάθε εφήβου,
-αναγνώριση και ενίσχυση ψυχικών αποθεμάτων,
-ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, αυτοεκτίμησης και βελτίωσης της αυτοαντίληψης,
-αναγνώριση και ενίσχυση ταλέντων που θα συμβάλουν στη διαδικασία αυτοοργάνωσης και στοχοθέτησης.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ: 4
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Βιβλία, άρθρα, οπτικοακουστικό υλικό, επισκέψεις.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ: Α΄ΚΕΔΔΥ Θεσ/νίκης

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κλαίρη Αχιλλέως, ΠΕ4-Φυσικός
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ: Πειράματα Φυσικών Επιστημών
ΤΑΞΗ: Α, Β
ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΣΤΟΧΟΙ
1. Οι μαθητές να κατανοήσουν πόσο πολύπλευρα σημαντικός είναι ο ρόλος του πειράματος στη κατανόηση των φυσικών φαινομένων.
2. Η οργάνωση σχολικού διαγωνισμού πειραμάτων.
3. Η συμμετοχή στον τοπικό διαγωνισμό πειραμάτων EUSO.
4. Διοργανώσεις παρουσίασης πειραμάτων σε άλλους μαθητές.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ΔΡΑΣΕΩΝ
Καταρχήν γίνεται επίδειξη των βασικότερων οργάνων του εργαστηρίου στους μαθητές. Στη συνέχεια σε κάθε συνάντηση ο υπεύθυνος καθηγητής παρουσιάζει κάποιο φαινόμενο. Οι μαθητές ακολουθώντας τις οδηγίες του φύλλου εργασίας που τους δίνεται πειραματίζονται . Εκτελούν ένα πείραμα, μετρούν ή παρατηρούν, καταγράφουν, επεξεργάζονται τις μετρήσεις τους ή όσα κατέγραψαν, κάνουν διαγράμματα όταν τους ζητείται, υπολογίζουν ποσότητες ή φυσικά μεγέθη , υπολογίζουν σφάλματα, συμπεραίνουν.
Άλλες φορές πάλι οι μαθητές προκαλούνται να προτείνουν οι ίδιοι κάποιο πείραμα ώστε να διερευνήσουν κάποιο φαινόμενο.

ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ: 2

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ κ.λπ.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης:
1. Τμήμα Φυσικής,
2. Τμήμα Βιολογίας
3. Τμήμα Χημείας

Λοιπές πληροφορίες για τον όμιλο:
Ο Όμιλος «Πειρ-Ομαδόν» λειτούργησε άτυπα και τη σχολική χρονιά 2011-2012. Μαθητές του Ομίλου:
1. συμμετείχαν στον τοπικό Διαγωνισμό Πειραμάτων Φυσικής EUSO.
2. συμμετείχαν με πειραματικές εργασίες στο Μαθητικό Συνέδριο ACSTAC.
3. παρουσίασαν πειράματα Φυσικής στους συμμαθητές τους και σε μαθητές γειτονικών σχολείων.

Υποκατηγορίες

Πρόσθετες πληροφορίες